Нови идеи по-често ни идват, когато сме отпочинали. Това показва ново изследване на руския аналитичен център „Битрикс24“.
Основни фактори за зараждане на оригинални мисли на руските предприемачи с малък и среден бизнес са нощ, спалня, четене и добро настроение.
Запитването отчита отговорите на 900 служители от британски малки и средни компании
От всяка компания се разрешавало това онлайн запитване да се проведе само на 1 човек.
По-голяма част от анкетираните били от областта на продажбите и IT.
Основно това са или собственици на бизнес, или топ мениджъри на компании.
Повече от 80% от участниците в изследването признали, че възникването на нови идеи у тях не зависи от годишното време.
Приблизително същият брой анкетирани смятат, че денят от седмицата не влияе съществено на техните творчески заложби.
Но 40% от участниците отговарят, че най-много идеи им идват именно през тъмната част на денонощието – вечер или нощем. През деня – е най-непопулярният отговор на този въпрос.
Почти при 2/3 от анкетираните новите идеи се раждат или у дома, или по път за работа.
80% от запитаните обявили, че оригиналните мисли ги спохождат, когато са извън офиса.
А у дома за най-вдъхновяваща локация се признава спалнята.
Към 26% от анкетираните именно там най-често идват нови идеи.
Спокойствие, само спокойствие
Интересното е, че само 1% от участниците признават, че творческите мисли най-добре се генерират в килера.
5% честно си признават, че най-креативното място за тях е тоалетната.
Също за важни фактори за генерация на идеи били признати сит стомах, спокойствие, добро настроение, четене в свободното от работа време и разходка на чист въздух.
Изследването на Битрикс24 показва, че за да бъде креативен, човек наистина трябва да пренасочи вниманието си и да не забравя, че качественият отдих стимулира въображението.
За качествен отдих се приемат четенето и разходката.
Обикновената почивка не е достатъчна
Процентът, с който се е увеличава вероятността от поява на креативни идеи при разходка или медитация, за съжаление, ще бъде нищожно малък.
Тези занятия се възприемат от мозъка като отдих, и за да се роди по време на тях някаква оригинална идея, трябва да имаме навик да медитираме.
Бремето на отговорността притиска обикновените директори и мениджъри – тревогата и страха не позволяват на хората да избират творчески методи и да използват възможностите на своя ум.
Съществува мнение, че поточният метод, към който неизбежно се адаптираме, когато пред нас стоят спешен срок и страх от провал, това е потресаващ стимул.
В съвременния свят, който живее в полудял ритъм, е лесно човек да изпадне в заблуждение и да повярва, че колкото повече време прекарва на работа, толкова по-съсредоточен е.
И колкото по-строги са сроковете, толкова по-качествено ще се работи.
Всъщност всичко се получава точно обратното
Възможно е под силния натиск на обстоятелствата да постигнем прекрасен резултат.
Но пространство за оригинално мислене в такава ситуация не остава.
Притискането със срокове и обстоятелствата само потискат творческия компонент, а за да се събуди трябва да си починем и да си дадем време да обмислим ситуацията.
Но и това не е достатъчно.
Човек трябва да има определен ритуал, с който да излиза от това състояние, т.нар. зануляване. За всеки този ритуал е специфичен.
Възможно е това да е някакво упражнение.