Как от вредна играчка да направим инструмент за обучение и работа?
Електронните устройства навлязоха в живота не само на възрастни, но и на деца.
И колкото и родителите да въздъхват, да си спомнят за босоногото детство на село при баба, фактът си остава факт.
Възпрепятстването на проникването на мобилните технологии в живота на съвременното дете едва ли е възможно.
Строгите забрани по отношение на смартофи и таблети може би ще опазят физическото здраве на детето, но навярно ще ударят по емоционалното му състояние.
То просто ще се чувства непълноценно в компанията на по-напреднали връстници в училище или в детската градина.
Запознаването на детето с електронните устройства не само е възможно, но е и необходимо.
Но това трябва да се прави правилно и под строгото ръководство на родителите.
Lechenie.bg събра за вас всички ЗА и ПРОТИВ на развиващите игри на мобилни устройства.
На какво един таблет може да научи детето?
Играта на игрите не пречи
Както и всяка друга дейност, играта на таблет или на смартфон може да помогне на детето да се сдобие с нови навици и знания, да се научи да действа в непозната ситуация, да познае радостта на победата и тъгата от поражението.
А може да предизвика тревожност, апатия, агресия и жестокост.
Родителите задължително трябва да филтрират съдържанието, преди да дадат таблета на детето.
Компютърната или мобилната игра трябва да служи за всестранно развитие на детето, а не за примитивно развлечение.
Играта може да ви обедини
Разбира се, съвместната игра не е толкова обичаен начин за общуване от разходката и четенето, но и това процес може да обедини родител и дете.
Не давайте на детето таблет, за да не ви занимава и да се ангажира с нещо.
Играйте заедно с децата, проявете интерес към техните постижения и помогнете в случай на неуспех.
Съвместната игра дава на родителите възможност да наблюдават поведението на детето във виртуалното пространство.
И в ранните етапи да се забелязват проблеми, които могат да възникнат при общуване с електронните устройства.
Например, прекомерно увличане по играта, което преминава в зависимост.
Възрастта има значение
Оптималната възраст за запознанство на детето с мобилните устройства е 3-4 години.
До тази възраст основната потребност е предметната среда, тоест разнообразието от осезаеми предмети, които могат да се пипат, докосват и опитват на вкус.
От 3-тата година детето започва да се социализира.
Умението за боравене с таблети и смартфони помага на детето в установяването на социални контакти, докато не се научи да го прави по други начини.
Какви са опасностите от игрите на таблет?
Неблагоприятно влияние върху здравето на детето
Игрите на компютъра и на таблет могат да развалят очите на детето, но в случай че процесът не се контролира по никакъв начин от възрастните.
Научете детето да използва таблети, смартфони и компютри без вреда за здравето.
Екранът трябва да е на нивото на очите на детето. Това намалява натоварването върху гръбнака.
В никакъв случай не позволявайте на детето да си играе на таблета на тъмно.
Препоръчителните норми екранно време за деца на различна възраст са:
• 3-4 години – 10-15 минути по 1-3 пъти седмично;
• 5-6 години – 15 минути по веднъж на ден;
• 7-8 години – 30 минути по веднъж на ден;
• 9-10 години – 30-40 минути 1-3 пъти дневно;