Безпорядъкът в живота – не е нищо друго освен отражение на нашия твърде зает ум.

Но има и обратна зависимост – ако внесем хармония около себе си, можем да подредим и своето вътрешно пространство. И така, да се захващаме!

Гардеробът ни е препълнен, разписанието за деня също, имаме 758 приятели във Фейсбук, от които реално сме виждали само половината.

Завладяват ни мисли, емоциите се объркват… Стоп!

Да се заемем с почистване, да изхвърлим ненужното, да въведем ред, необходимо е спешно проясняване.

Психолози твърдят, че почистването притежава целебни свойства. Когато въведем ред отвън, това ни помага да го въведем и вътре.

На първо място, отделяме най-важното – ценности, потребности и желания.

И освен това, излизаме от положението на жертва и поемаме върху себе си отговорността за живота, отново придобиваме власт над нещата, отношенията и времето.

Въвеждаме ред във всяка област на живота, това означава да освободим пространство, за да го изпълним с това, което има значение за нас.

Ако не обичате да чистите, не се притеснявайте: можете да се научите на това. Ето няколко съвета как да се избавите от всичко излишно.

Време

Толкова сме претрупани с работа, че дори не знаем с какво да започнем.

Но няма да изпадаме в паника.

Възползвайте се от матрицата на Айзенхауер, наречена в чест на 34-тия президент на САЩ.

Тя помага за поставянето на приоритети, повишава личната ефективност.

Погледнете ситуацията отгоре, за да осъзнаете какво за вас е наистина важно, а не да реагирате на това, което е само спешно.

Помислете 5 минути за всичко, което трябва да направите.

След това си начертайте на лист хартия квадрат, разделете го на 4 малки.

На горния ляв квадрат напишете „Важно и спешно“, на горния десен – „Важно, но неспешно“, долу вляво – „Спешно, но неважно“, а на последния „Неспешно и неважно“. Така можете да оформите 4 типа задачи.

1. Важни и спешни

Трябва да се заемете с тях незабавно, без да отлагате и делегирате. Желателно е такива задачи да не са повече от 20%, в противен случай ще ви е трудно да успеете с всички тях.

2. Важни, но неспешни

Реалистично планирайте тяхното изпълнение във вашия ежедневник.

Това е вашата зона на израстване, тези дела трябва да се завършат, след като сте приключили с най-спешните и най-важните.

3. Спешни, но неважни

Помислете на кого да ги прехвърлите, помолете съпруга, детето, колега да свърши това вместо вас.

4. Неважни и неспешни

Към настоящия момент можете да ги премахнете от списъка, ще се върнете към тях по-късно… или няма да се върнете, всичко зависи от целите и свободното време.